Kommittén för Årets Happening

 

Priset tilldelas ett arrangemang som gjort avtryck i och utanför regionen och på så sätt stärkt regionens attraktionskraft.
Arrangemanget ska ha genomförts i någon av de kommuner som tillhör familjen Helsingborg och ha ett kreativt koncept av hög kvalité. Besökarna ska bära med sig ett positiv känsla som kan gynna både privat-och arbetsliv. Arrangemanget kan ha privatpersoner, företag, organisationer eller kommuner som avsändare.

Med en grupp kreativa och nyfikna personer, som dessutom finns väl geografiskt spridda i regionen,  gick det snabbt att få fram en lista på värdiga kandidater till priset för årets Happening. Regionen erbjuder så många högkvalitativa happenings att konkurrensen var knivskarp vid det slutliga valet av de fyra nominerade för MiHGuld 2018.

Thorsten Karlén: “Att vi utvecklar kvalitativa, framgångsrika och uppskattade evenemang kan också medföra att besökarna på sikt återvänder som inflyttare, etablerare eller på annat sätt blir förälskade i vår region. Våra invånare påminns hela tiden om att de bor på en plats där det ständigt händer nya saker. Därför är evenemang långsiktigt så betydelsefulla för oss.”

Åsa Erlandsson: “Nordvästra Skåne är en blomstrande region med happenings hela året runt! Det går väl knappt en helg utan att det händer nåt spännande och kittlande som man kan ta del av? Alla dessa aktiviteter tror jag verkar som en slags vitamininjektion i folks vardag och gör att regionen lever. Självklart vill jag tillsammans med Marknadsföreningen bidra till att lyfta dessa arrangemang och inte minst personerna bakom. Jag vet av egen erfarenhet hur oerhört tidskrävande och intensivt arbetet bakom är – det vill jag vara med och uppmärksamma i och med detta priset!”

Jonas Nordström: “Jag har länge haft ett stort hjärta och engagemang för Marknadsföreningen, och tycker att det är av stor vikt att vi som är verksamma i det lokala näringslivet ställer upp i de här sammanhangen. När nu MiH Guld lanseras på nytt är det därför en ära för mig att få vara delaktig i att utse kandidaterna i en av tävlingskategorierna”

Frida Paulsson: “Vi lever i en region med många fina event som ger mervärde både för turisten och oss som bor här året om.
Att tillsammans med marknadsföreningen få lyfta och uppmärksamma dessa evenemang och personerna som står bakom är ärofyllt.”

Rösta på din favorit här!