Monica Frisk

Vem är jag?
Under hela min yrkesverksamma tid har jag arbetat med resor, turism och marknadsföring på olika sätt. Från hotell till charterbransch, några år på reklambyrå, ett år på kryssningsfartyg för att till slut landa i Sundets Pärla. 1995 var jag med och startade destinationsbolaget Visit Helsingborg och fick under de kommande 20 åren möjlighet att vara med och utveckla Helsingborg som destination, men även som en vacker och annorlunda plats för internationell kryssningstrafik. Under de senaste fyra åren har jag varit verksam på Gotland där jag har medverkat i uppstarten av en ny turistorganisation. Privat älskar jag så klart att resa, musik och dans ligger mig också väldigt varmt om hjärtat. Jag klarade till och med en termin med flamenco för några år sen! Varje måndag sjunger jag med ett glatt gäng damer i kören ”Hör och Häpna”. Sist men inte minst är jag en stolt mamma till två unga härliga kvinnor som just nu lever sina liv i London respektive Stockholm.

Varför gick du med i styrelsen för Marknadsföreningen?
Marknadsföreningen i Helsingborg har för mig alltid varit en central och viktig arena för kunskap, gemenskap och utveckling. Därför kändes det spännande att få vara med och skapa en framtida marknadsförening som fortsatt bidrar till utveckling av Helsingborg och Nordvästra Skåne som en intressant och attraktiv region i Öresundsregionen. Efter fyra spännande år på Gotland känner jag att mitt hjärta bultar extra hårt för denna del av världen och jag hoppas att jag med min bakgrund och erfarenhet kan bidra med kunskap och erfarenhet. Engagemanget finns, det lovar jag!

Vad jobbar du med?
Just nu är jag engagerad i tre olika styrelser och medverkar i ett turismprojekt på Gotland. Dessutom är vi två personer som snart kommer att starta en podcast som handlar om spännande resor och mötesplatser. Vi kommer att berätta om trender, ge tips om annorlunda resepärlor både här hemma och utomlands. Vi ser att det finns ett behov att hjälpa reseintresserade med spännande och annorlunda platser att besöka. I dessa Corona-tider ser vi också ett stort behov hos besöksnäringen att mer än någonsin marknadsföra sina anläggningar och upplevelser. Kan vår podcast då vara en av flera kanaler som hjälper till att sprida budskapet om vår fina region vore det så positivt. Podcasten heter ”Piazza – Resor och Mötesplatser”.