Frukostklubben + föreläsning

Evelina Jörhov

  • 2017-11-17 07:30:00 2017-11-17 08:30:00 Europe/Stockholm Evelina Jörhov Ska vi lita på data framför intuition? Kan vi veta vad människor vill läsa om? Hur skapar vi bra innehåll och hur ser vi till att vår målgrupp hittar det? Evelina har svaret på dessa frågor. Marknadsföreningen, Dunkers Kulturhus info@mih.m.se

Ska vi lita på data framför intuition?

Kan vi veta vad människor vill läsa om? Hur skapar vi bra innehåll och hur ser vi till att vår målgrupp hittar det? Det är några av de frågor du kommer att få svar på denna morgon då vi gästas av Evelina Jörhov från iProspect.

Det har blivit dags att skapa innehåll som engagerar genom att lita på data framför intuition. Vi kommer att få verktyg till hur man kan kartlägga vilka frågeställningar och önskemål målgruppen har för att  skapa en användarvänlig webbplats som också syns i sökmotorerna.

Vi kommer också att få inblick i grunderna i sökmotoroptimering och de tre byggstenarna som skapar en optimerad webbplats med speciellt fokus på innehåll.  Vi hinner också med att titta på hur söket har förändrats genom tiderna och hur funktioner så som lokalt sök, featured snippets, röstsök och direct answer påverkar vårt innehållsskapande.

Du kommer garanterat att få med dig inspiration att skapa content som engagerar på riktigt och du kommer att ha fått en större förståelse för varför SEO bör vara en viktig del i din digitala strategi.

Evelina Jörhov har en bakgrund inom content marketing och journalistiken. Hon är en van föreläsare och hon vill visa på att sökmotoroptimering är en viktig pusselbit i hur vi bygger upp våra hemsidor och vårt innehåll.

  • Datum:
    17 Nov 2017
  • Läge:
    Marknadsföreningen, Dunkers Kulturhus
  • Pris:
    Kostnadsfritt för medlem i MiH. Medlem utan Frukostklubb kort, 120:-. Ej medlem, 220:-
  • Program:

    06:45 Mingelfrukost
    06:45 Marknadstorget öppnar
    07.30 Föreläsning med Evelina Jörhov
    -Hemlig gäst
    -Utlottning av priser
    08.30 Slut inne i salen

Biljetter