Axel Barvaeus
Hur känner man igen en bra idé?
- 2019-04-05 08:00:00 2019-04-05 09:30:00 Europe/Stockholm Hur känner man igen en bra idé? Hur känner man igen en bra idé? Hur kommer det sig att vissa idéer verkar fungera bättre än andra i … <a href="https://mih.m.se/program/hur-kanner-man-igen-en-bra-ide/">Fortsätta</a> Linneaträdgården, Mariehällsvägen 100, Helsingborg info@mih.m.se
Hur känner man igen en bra idé?
Hur kommer det sig att vissa idéer verkar fungera bättre än andra i mötet med marknaden, media, eller den enskilde konsumenten?
Bakom varje reklamkampanj, PR-stunt, nyhetsbrev och banner finns det – förhoppningvis, i alla fall! – en tanke om varför kommunikationen ser ut som den gör: en kreativ idé. Men hur kommer det sig att vissa idéer verkar fungera bättre än andra i mötet med marknaden, media, eller den enskilde konsumenten? Det ska vi gemensamt försöka gå till botten med.
- - -
Axel Barvaeus arbetar som strateg på den Stockholmsbaserade PR-byrån Wenderfalck. Han har varit med och tagit fram flera internationellt prisade kampanjer, om alltifrån sjungande getter till VR-terapi, och har tidigare varit kursansvarig på reklamskolan Berghs School of Communication
- Datum:
5 apr 2019
- Läge:
Linneaträdgården, Mariehällsvägen 100, Helsingborg
- Pris:
Kostnadsfritt för medlem i MiH. Medlem utan Frukostklubb kort, 120:-. Ej medlem, 275:-
- Program:
08:00 Mingelfrukost
08:45 Föreläsning
09:30 Slut