Axel Barvaeus

Hur känner man igen en bra idé?

  • 2019-04-05 08:00:00 2019-04-05 09:30:00 Europe/Stockholm Hur känner man igen en bra idé? Hur känner man igen en bra idé? Hur kommer det sig att vissa idéer verkar fungera bättre än andra i … <a href="https://mih.m.se/program/hur-kanner-man-igen-en-bra-ide/">Fortsätta</a> Linneaträdgården, Mariehällsvägen 100, Helsingborg info@mih.m.se

Hur kommer det sig att vissa idéer verkar fungera bättre än andra i mötet med marknaden, media, eller den enskilde konsumenten? 

Bakom varje reklamkampanj, PR-stunt, nyhetsbrev och banner finns det – förhoppningvis, i alla fall! – en tanke om varför kommunikationen ser ut som den gör: en kreativ idé. Men hur kommer det sig att vissa idéer verkar fungera bättre än andra i mötet med marknaden, media, eller den enskilde konsumenten? Det ska vi gemensamt försöka gå till botten med.

- - -

Axel Barvaeus arbetar som strateg på den Stockholmsbaserade PR-byrån Wenderfalck. Han har varit med och tagit fram flera internationellt prisade kampanjer, om alltifrån sjungande getter till VR-terapi, och har tidigare varit kursansvarig på reklamskolan Berghs School of Communication

  • Datum:
    5 apr 2019
  • Läge:
    Linneaträdgården, Mariehällsvägen 100, Helsingborg
  • Pris:
    Kostnadsfritt för medlem i MiH. Medlem utan Frukostklubb kort, 120:-. Ej medlem, 275:-
  • Program:

    08:00 Mingelfrukost
    08:45 Föreläsning
    09:30 Slut

Biljetter

Fyll i alla fälten som krävs